środa, 22 sierpnia 2012

5. Cynthia Hand - Anielska

Hej hej. :)
Po dość długiej przerwie spowodowanej moim wyjazdem na drugi koniec polski bez internetu , bez telefonu - kompletna dzicz , tak na marginesie , powracam z kolejną recenzją . ;) Przez te 2 tygodnie oczytałam się jak jeszcze nigdy wcześniej więc można się będzie spodziewać recenzji u mnie na blogu. A więc dzisiaj przedstawie wam tylko opinie na temat kolejnej części książki Cynthii Hand - Anielskia. ;p









Tytuł : Anielska
Autor : Cynthia Hand
Liczba stron : 336
Wydawnictwo : Amber
Moja ocena : 5+/6















Opis oficialny.

Niesamowicie wciągające. Nieziemska nie pozwalała mi zasnąć i przestać zgadywać, co będzie dalej. – Richelle Mead, autorka Akademii wampirów

W bestsellerowej powieści Nieziemska Clara Gardner poznała swój cel, odkryła, po co została zesłana na ziemię jako anioł. Stawiła czoło pożarowi ze swoich wizji i ocaliła z płomieni uwodzicielskiego, tajemniczego Christiana.

Lecz pożar był zaledwie początkiem. Wciągana coraz głębiej w świat aniołów, w coraz bardziej gwałtowną walkę dobra i zła, Clara doświadcza nowych przerażających wizji. Czy wskażą jej nowe zadanie? I podpowiedzą, który z dwóch chłopaków jest jej przeznaczony: Christian, którego darzy skomplikowanym uczuciem, czy Tucker, dla którego miłość Clary może okazać się najstraszliwszą groźbą…


Moja recenzja.

„Anielska” jest drugą powieścią z cyklu „Nieziemska”, którą zapoczątkowała książka o tym samym tytule. Fabuła jest zagmatwana. Pełno w niej wątków i tajemnic, które czytelnik pragnie rozwiązać. Przy tej lekturze nie można się nudzić. „Anielska” opowiada o wielu problemach dość niezwykłej nastolatki. Tych rodzinnych, tych związanych z przyjaciółmi, oraz chłopcami. Clara jest wplątana w niesłychanie trudny do rozwiązania trójkąt miłosny. O dziwo nie byłam nim zdegustowana, w końcu to walka serca z przeznaczeniem. Bardzo mi się podobało, że autorka nie ukazała bohaterki jako smarkatej nastolatki, która najzwyczajniej nie wie kogo wybrać. Clara to jak na swój wiek dojrzała dziewczyna, którą los zmusił do podejmowania niebywale trudnych decyzji. „Anielską” czyta się z łatwością. Lekturę pochłonęłam w jeden wieczór, który w ogóle mi się nie dłużył. Książkę mogę uznać za uprzyjemnieniem czasu, a nie karą zesłaną przez los. Moją sympatię wzbudziły stworzeni bohaterowie. Nie byli oni specjalnie wykreowani, ale nie irytowali mnie, aż tak bardzo. Naprawdę byłam tym zdziwiona. W końcu w dużej mierze w książkach typu paranormal romance spotykamy się z kiepsko wykreowanymi bohaterami, którzy podejmują jak najgorsze decyzje, tylko po to by ich życie stało się trudniejsze. Na szczęście Clare i reszta starała ułatwić sobie własną egzystencję, a nie przeciwnie.
Dodatkowo widać, że książka jest dopracowana pod względem fabuły. Cynthia Hand odsłania przed nami co nowe tajemnice postaci i przeszłości. Ładnie wykreowana została rasa anielitów. Autorka idealnie skonstruowała system jaki panuje pośród nich i z łatwością nam to przedstawiła.
Książka nie ma na zadaniu przedstawiania co stronę akcji. To raczej szybkie dochodzenie do prawdy jest podstawą tej lektury. Mimo tego nie zostałam zanudzona na śmierć. Cieszyłam się rozwiązując co nowe problemy z Clarą.

Muszę przyznać, że „Anielska” spodobała mi się bardziej od pierwszej części, czyli „Nieziemskiej”. Bardziej trzymała w napięciu, a dochodzące nowe problemy zachęcały do czytania kolejnych stron. Tom pierwszy opierał się na jednym wątku, przez którego byliśmy skazani brnąć. Nie mieliśmy szansy odkrywania co stronę coraz to ciekawszych tajemnic. „Anielska” to kompletne przeciwieństwo. Clara w końcu pokazała, że nie jest głupiutką nastolatką, a reszta jej przyjaciół dorosła od czasu „Nieziemskiej”.

Mogę polecić tę lekturę, jest lekka i przyjemna. Można rzec, że to „wakacyjna powieść”. Jeśli ktoś dopiero zaczyna ten cykl to muszę powiedzieć, żeby zbyt szybko się nie zniechęcał.

Pozdrawiam. ;)

19 komentarzy:

  1. Brzmi całkiem interesująco, jednak najpierw powinnam sięgnąć po pierwszą część. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię lekkie i przyjemne lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cały cykl jeszcze przede mną, ale zachęciłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie już recenzją poprzedniego tomu;)
    Pewnie prędzej czy później sięgnę po serie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza część przypadła mi do gustu, po kontynuację na pewno sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę wreszcie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog :) Dodaje komentarz i obserwuje :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie.
    http://www.wizianet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem mile zaskoczona , i mam zamiar przeczytac wiecej ;)
    Dodaje komentarz i obserwuje ;** Zapraszam do siebie : http://tysia1997.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Obserwuje , komentuje i liczę na to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie spodziewałam się po niej wiele, więc nie sięgałam, jednak teraz zamierzam to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie, że są jeszcze osoby, które dużo czytają. Ja ostatnio nie mam czasu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka nie dla mnie, ale sam bardzo lubię czytać i bardzo ciekawy blog, wpadnę jeszcze na bank :)
    Obserwuję i zapraszam też do nas do obserwacji:
    www.ourloveourpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale cudowny blog ! Już go pokochałam, ponieważ kocham książki !! Ta książka też wydaje się interesująca. Zapraszam do mnie: http://anotherverra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączam się!~Blog jest świetny!
      Chociaż przyznam, że książka, chyba by mi nie przypadła do gustu.Ja wolę raczej książki fantastyczne .

      Zapraszam : http://vanilliapl.blogspot.com/ Mam nadzieję,że Ci się spodoba :)

      Obserwuję!

      xoxo

      Usuń
  15. Uwielbiam takie książki, chciałabym mieć na nie trochę więcej czasu... ;/
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://mow-mi-joanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne są takie książki :)
    www.aswiqua.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie ma co dużo mówić - książka zapowiada się całkiem ciekawie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

1.Dziękuje za wszystkie wasze komentarze :)
2. Jeśli dodałaś / dodałeś komentarz na moim blogu na pewno też to zrobię.
3. Dziękuje za obserwację.
4.Jeżeli zaobserwowałaś / zaobserwowałeś bloga napisz w komentarzu odwdzięcze się tym samym.