środa, 18 lipca 2012

2. Kelley Armstrong - Wezwanie

Hej Hej. :)
Po można powiedzieć udanej wycieczce z rodzinką do Egiptu mam za sobą w sumie dużo przeczytanych książek więc będą częściej pojawiały się recenzje różnego gatunku książek. :) Na pierwszy ogień poleci książka Kelley Armstrong - "Wezwanie" . Jest to pierwsza część trylogii tej historii i w najbliższym czasie mam zamiar też dokupić dwie kolejne części czyli "Przebudzenie" i "Odwet"









Tytuł : Wezwanie
Autor : Kelley Armstrong
Część : 1
Liczba stron : 356
Wydawnictwo : Zysk i S-ka
Moja ocena : 4/6














Opis oficialny.

Chloe Saunders prowadzi z pozoru normalne życie nastolatki… Do czasu. Bo od teraz widzi zmarłych. Tak, tak jak w filmach. Piętnastoletnia Chloe pragnie tylko nie mieć kłopotów w szkole i może jeszcze zwrócić na siebie uwagę jakiegoś chłopaka. I rzeczywiście udaje jej się ściągnąć na siebie uwagę, ponieważ jednak dzieje się to za sprawą bardzo natarczywego ducha, więc i efekty są inne od zamierzonych. Chloe zostaje skierowana do Lyle House, ośrodka dla „trudnych” nastolatków. Na początku gotowa jest posłusznie poddać się rygorom, kiedy jednak znika jej sąsiadka z pokoju, która wcześniej wyznała, że ma kontakt z poltergeistem, a pozostali pacjenci zachowują się co najmniej dziwnie, Chloe rozpoczyna prywatne śledztwo. Dociera do niej, że jeśli nie odkryje prawdy, może już resztę życia spędzić w domu dla umysłowo chorych. A może czeka ją nawet coś gorszego? Czy może zaufać swoim towarzyszom i zdradzić im swą mroczna tajemnicę?

Moja recenzja.

"Wezwanie" to pierwsza część serii opowiadającej o Chloe, piętnastolatce, która widzi duchy, oraz o jej innych przyjaciołach, którzy również wyróżniają się nadprzyrodzonymi umiejętnościami. Z początku Chloe może nico odstraszyć czytelnika, zwłaszcza starszego. Fakt, że ma piętnaście lat, zachowuje się jak trzynastolatka, znajomych ma na poziomie jedenastolatków.
Chloe w dzieciństwie straciła matkę. Dlatego też teraz wychowuje ją ciotka Lauren, jako że jej ojciec jest pracoholikiem i nie ma czasu na swoją dorastającą córkę. Dziewczyna jest normalna osobą, do czasu gdy w szkole zaczyna gonić ją duch. Dyrekcja zaalarmowana jej dziwnym zachowaniem wzywa pogotowie. Wskutek tego Chloe trafia do Lyle House, gdzie poznaje również inne nastolatki z problemami. Tam wraz z grupką nowych znajomych stara się odkryć co tak naprawdę im dolega.
Kolejna książka o nadnaturalnych mocach. I kolejna, która mnie nie zachwyciła. Początek książki jest lekko mówiąc koszmarny. Kto widział, aby roztrzęsioną dziewczynę do razu posyłać do szkoły specjalnej? Autorka najwidoczniej szybko chciała przeskoczyć ten początek i przejść do sedna. I to jst największym minusem tej książki. Nie ma żadnych szczególnych zawiłości, tajemnic. Wszystko od razu jest wyjaśniane, książka nie trzyma w napięciu. Bohaterowie wykreowani są w miarę dobrze. Choć i tutaj kilka niedoskonałości bym wyszukała. Piętnastolatka nie umiejąca zapalić zapałki? To chyba jakiś żart. Poprawność języka i ogólnie styl poprawny. Nie zauważyłam jakiś rażących błędów.
Zapewne wielu z wam książka się podobała lub też by się spodobała. Mi natomiast – nie bardzo. Nie przypadł mi styl pisarski tej autorki. Innym minusem jaki dostrzegam w tej książce – a co nie jest winą autorki – to angielskie wstawki, typu: cool, bro, looser. To brzmi niesamowicie głupio, a przecież mamy w języku polskim odpowiedniki tych słów, więc dlaczego by ich nie użyć?

Podsumowując myśle , że mimo tego ze pierwsza część nie bardzo mnie zaciekawiła sięgne po następne części i dokończe wam recenzje serii Kelley Armstrong.

Pozdrawiam. ;)

16 komentarzy:

  1. Czytałam tą serię!!
    Gorąco polecam:)

    Jednak 3, a zarazem ostatnia część jest najlepsza!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam przyjemności (albo i nie) zapoznać się z tą pozycją. Jednak mnie również irytuje wtrącanie ang. słówek, które niczego ciekawego nie wnoszą, a przy okazji ich polskie odpowiedniki są lepsze!
    PS. Jeśli mogę wtrącić mała radę to usunięcie weryfikacji obrazkowej w komentarzach będzie sporym ułatwieniem dla odwiedzających ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam tego typu książek, więc tu za bardzo się nie wypowiem. Czekam na kolejne recenzje, może w nich znajdę coś dla siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobne wstawki też nie denerwują :/ Niestety książka nie dla mnie - z wielu powodów...

    OdpowiedzUsuń
  5. cześć ;) dzięki za odwiedziny, dodaję Cię do linków ;) co do książki to sama nie wiem, tyle ostatnio tych różnych paranormali ... mam pytanie, jak wstawiłaś "juliette na lubimy czytać " ? Bo nie mogę tego znaleźć,a też chcę takie coś ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w ustawieniach na lubimy czytać , nazwa użytkownika i tam . ;) a potem musisz pobrac kod do html`a i dodać w gażetach . :*

      Usuń
  6. Nie czytałam,ale zaciekawiłaś mnie nią :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę już od dawna planuję przeczytać,ale jakoś nie mam okazji. Chociaż po niektórych recenzjach coraz bardziej się zniechęcam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam książkę i była całkiem niezła.
    Będę do ciebie często zaglądała (obserwuje) i sama dziękuje za obserwowanie;)
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie niedawno zakończyłam czytanie tej serii i muszę przyznać, że podobała mi się chociaż nie zapadła jakoś szczególnie w pamięć i miałam jej kilka mankamentów do zarzucenia, szczególnie w przypadku pierwszej części (szczególnie ten język młodzieżowy na siłę, na który zwróciłaś również uwagę - jeśli o to chodzi, w kolejnych częściach jest nieporównywalnie lepiej, a w trójce autorka już niemal całkowicie dała sobie z tym spokój). Ale mimo wszystko miło spędziłam z nią czas. A trzecia część była już naprawdę dobra.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa recenzja, może się zainteresuję jak przebrnę przez te książki, które są w planach. Blog również ciekawy :) Dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. hej, masz świetnego bloga :3 dodaję cię do obserwowanych i zapraszam do siebie, zechcesz też mnie dodać? :):*

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i jak dla mnie dno.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wciąż szukam jedynki :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

1.Dziękuje za wszystkie wasze komentarze :)
2. Jeśli dodałaś / dodałeś komentarz na moim blogu na pewno też to zrobię.
3. Dziękuje za obserwację.
4.Jeżeli zaobserwowałaś / zaobserwowałeś bloga napisz w komentarzu odwdzięcze się tym samym.